خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





دفاع رساله دکتری تکنولوژی آموزشی

    دفاع رساله دکتری تکنولوژی آموزشی

     

    ارائه الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق برای پایه ششم ابتدایی

     

    اساتید راهنما: دکتر داریوش نوروزی و دکتر هاشم فردانش

    اساتید مشاور: دکتر خدیجه علی‌آبادی و دکتر خسرو باقری نوع‌پرست

     

    دانشجو: محمدرضا وحدانی اسدی

    دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی ورودی 91

     

     

    تاریخ دفاع

    ساعت 2 روز چهارشنبه 1394/7/8

     مکان : دانشگاه علامه طباطبایی/ دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 

     

    از علاقه مندان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تکنولوژی آموزشی جهت شرکت در این جلسه دعوت به عمل می آید.

     

    چکیده:

    انسان دارای ابعاد وجودی متنوع است که برای شکوفا شدن و متعالی شدن این ابعاد و استعدادها، احتیاج به تربیت دارد. در این میان پرورش فضایل اخلاقی یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال مشکل‌ترین کارها است و انجام این کار از هدف‌های مهم و والای جوامع بشری است. آموزش اخلاق، تعامل به منظور دستیابی به عمل اخلاقی معطوف به خیر است. پژوهش حاضر در راستای ارائه الگوی طراحی آموزشی برای آموزش خلاق، با روش تحقیق ترکیبی، از نوع اکتشافی متوالی با طرح ارائه الگو و اعتباریابی آن صورت گرفت. در تحقیق کیفی از روش مرور مبانی نظری، برای ارائه الگوی مفهومی و روندی استفاده شد، و مصاحبه برای اعتباریابی درونی و بیرونی الگو  بکار گرفته شد. از آنجایی که روش تحقیق در این مطالعه ترکیبی است از روش تحقیق کمی نیز برای اعتباریابی بیرونی الگو استفاده گردید. برای این منظور از روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل استفاده گردید. سؤالات تحقیق کیفی عبارت بودند از: چه نظریه ها، مفاهیم و عواملی در حوزه آموزش اخلاق وجود دارد؟ چه الگوهای طبقه‌بندی برای آن‌ها وجود دارد یا چگونه می‌توان آن‌ها را طبقه‌بندی کرد؟ چارچوب یا نقشه مفهومی آن‌ها چگونه است؟ و الگو طراحی آموزشی آموزش اخلاق (نقشه مفهومی به همراه نحوه ارتباط هر یک از مفاهیم با یکدیگر) چگونه خواهد بود؟ سؤال بخش کمی نیز عبارت بود از: آیا الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق سبب رشد اخلاقی و عمل اخلاقی می‌شود؟ یافته پژوهش حاضر در زمینه ارائه الگو دستیابی به مفاهیم، طبقه‌بندی، و ارائه الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق بود. الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق بر اساس رویکرد نظامند در توسعه (شامل: 1.جمع‌آوری اطلاعات، 2. تجزیه و تحلیل مخاطب، 3. تعیین ابعاد برنامه، 4. طراحی آموزشی، 5. تولید، اجرا و ارزشیابی و بازنگری) و در طراحی آموزشی دارای رویکرد واقع گرایی سازنده گرایانه (شامل: 1. آماده سازی، 2. عمل، 3.  تبیین، 4. انتقاد، 5. انگیزش) است. نتایج اعتباریابی بیرونی الگو طراحی آموزشی برای آموزش اخلاق نشان‌دهنده افزایش سطح رشد استدلال و عمل اخلاقی در دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی است

    این مطلب تا کنون 8 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : آموزشی ,آموزش ,طراحی ,اخلاق ,الگوی ,الگو ,طراحی آموزشی ,آموزش اخلاق ,الگوی طراحی ,آموزشی آموزش ,ارائه الگوی ,آموزشی آموزش اخلاق ,طراحی آموزشی آموزش ,الگوی طراحی آموزشی ,ارائه الگوی طراحی ,
    دفاع رساله دکتری تکنولوژی آموزشی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده